Amb la tecnologia de Blogger.
Etiquetes:

MONTPEDRÓS - 19 DE FEBRER

Data: Diumenge 19 de febrer

Durada Aproximada: 5-6 hores

Distància: 20,870 Km. (amb possibilitat de retallar  en funció de les circumstàncies)

Desnivell acumulat: 859+

Comarca: Baix Llobregat

Dificultat: mitjana

Hora de trobada: 8h

Punt de Trobada: Parking de l’inici del Carrer Cami  de Golbes/Carretera de Sant Boi a Sant Climent (BV2004)

Com arribar:  Entrar a Sant Boi des de la carretera de Cornellà a Viladecans i anar a buscar el carrer Eusebi Güell, que puja fins convertir-se en carretera a Sant Climent
La  ruta combina el recorregut de la Cursa de la Roca Negra, les dues edicions de les X ermites, i parts del GR 92, i el PR  C 161, entre d’altres.  Al llarg de tot el recorregut  tindrem unes vistes de tot el delta del Llobregat, dels municipis als marges del riu i, fins i tot, de Barcelona. Ens sorprendrem dels corriols,  la flora i la fauna (us fareu un fart de veure petjades de senglars o sigui que, aneu amb compte), però també veurem la inconsciència urbanística o les destrosses provocades per les ventades de fa uns anys

Sortim dels peus de Sant Ramón, per seguir un camí paral·lel a la carretera  i creuar-la pel nou pont de fusta i, desprès d’una miqueta de pista, anar a buscar la Roca Negra.  D’allà anirem a buscar el Pi i la Creu de Can Cartró, al cim més alt de Sant Boi i  que, de fet es cruïlla dels termes de Sant Boi, Sant Climent, Santa Coloma de Cervelló i Torrelles. Fins el 1915 tenia un pi que servia de referència als vaixells que arribaven a Barcelona. Al 1956 es va col·locar la creu i anualment es fa una excursió/pujada popular.
Anirem a buscar el GR-92 per , passant per Cesalpina (pla de les bruixes)  i rodejant pel basant de Torrelles , pujar a Sant Antoni de Montpedrós. El Montpedrós alberga en el seu cim  i voltants moltes coses interessants: l’ermita de Sant Antoni, les restes del castell medieval del Castellnou de Cervelló, l’habitacle de l’ermità, les restes de la torre de guaita de la Torratxa i restes ibèriques.
Baixarem i tornarem a Cesalpina aquesta vegada per la pista i, pel GR-92 i corriolets, arribarem a la Creu del  Coll de Querol. Allà hi ha una creu, cruïlla de camins. El de la dreta porta en uns 15 minuts a "Catalunya en miniatura", el GR 92 pren la pista de l'esquerra, que és la que baixa més sobtadament. Si anem curts de temps, seguirem  pel GR 92 fins Sant Climent. Si tenim temps i ganes, agafarem l’ondulada pista que ens ha de portar al  Tabor i Sant Martí de Porres.
Resseguirem el PR que deixa a la seva dreta la urbanització del Tabor i a l’esquerra te les vistes del municipi de Sant Climent, fins que arribem a la cruïlla de la pista que va de Sant Climent a l’urbanització del Tabor, on agafarem un corriol que ens durà a Can Colomer dels escarabats, i per pista, ens aproparem a Sant Climent on baixarem a la riera per encarar la darrera pujada, a Sant Ramón.
El Montbaig, també conegut com la muntanya de Sant Ramon, és una muntanya d'uns 300 metres d'altitud que es troba a límit dels municipis de Sant Boi de Llobregat, Sant Climent de Llobregat i Viladecans a la comarca del Baix Llobregat. A l'època medieval aquesta muntanya es coneixia amb el nom de Muntanya de Golbes, nom que es manté a la Font de Golbes, situada en el camí de pujada. Al cim hi ha l'ermita de Sant Ramon, de 1887 i un bar restaurant Abans de l'ermita hi havia un pal que delimitava els termes municipals. Tota la muntanya era terra de cultiu, de vinya i cirerers, fins la dècada de 1950, moment en que començà a ser abandonada i ocupada per pi blanc, alzines i roures. Baixarem per l’itinerari de la pedra seca , fins el punt de sortida.
Per a participar en aquesta caminada és imprescindible estar en possessió de la corresponent llicència federativa. Les persones no federades hauran de pagar una llicència temporal de 5 €.
Per a les persones federades la inscripció es gratuïta.
Per a les persones no federades que vulguin participar, per poder tramitar la llicència temporal, hauan d’enviar un correu de confirmació al  club cexcursionista@gmail.com  indicant noms, cognoms, dni, i fer una transferència de 5 € al compte del club 2100-0903-21-0200162944

Tot aquell que estigui interessat en acompanyar-nos, envieu un correu de confirmació a cexcursionista@gmail.com  Per qualsevol dubte em podeu trucar al mòbil 645234013