Amb la tecnologia de Blogger.
Etiquetes: , , ,

crònica del monogràfic de progressió de crestes. Manel Zamorano

Aquest cap de setmana vam aprofitar el bon temps per fer el monogràfic de progressió en crestes que impartia el nostre magnífic guia, en Fermí.

Vam quedar dissabte ben d'hora al santuari de Queralt, a Berga. Ens vam ajuntar quatre valents: la Pili, la Leyre, l'Edu i en Manel. El primer dia tocava la part més teòrica i de formació, així l'endemà tindríem prou coneixements per fer una petita cresta. En Fermí va començar ensenyant-nos tot el material que faríem anar (arnès, casc, corda, mosquetons, friends, tricams, la sardineta i un llarg etcètera de material per penjar-nos pels puestos!).
Un cop familiaritzats amb el material de seguida vam anar per feina allà mateix i vam començar a aprendre a fer-ho anar. Vam encordar-nos en dues parelles i en Fermí ens va ensenyar les diferents maneres d'assegurar-nos i de progressar en crestes, per exemple muntar una reunió aprofitant esquerdes naturals de les roques, forats, arbres i en algun cas elements artificials com parabolts o químics. Poc a poc anàvem avançant per la cresta de Queralt, molt lentament per aprendre els conceptes i fer anar el material i per seguir les indicacions del nostre guia. Tot i la calor que va arribar a fer estàvem molt engrescats i el temps passava volant! Tant és així que vam acabar dinant a les sis de la tarda. Un cop dinats/berenats vam anar cap a la Nou de Berguedà, a la fonda de Cal Marginet, un lloc acollidor, on ens vam dutxar, sopar i comentar la jugada de tot el dia. Un lloc del tot recomanable!

El diumenge vam anar cap a Rasos de Peguera. En un inici la idea era fer tota la cresta, però vam coincidir en què era millor continuar aprenent i no voler anar massa ràpids, així que vam fer un tros de cresta. Vam seguir posant en pràctica tot el que havíem après el dia anterior i afegint nous coneixements com aprendre a fer un ràpel! La veritat és que va ser un matí molt profitós. Vam continuar aprenent, vam consolidar coneixements apresos i poder gaudir d'unes magnífiques vistes de la Serra de Busa i el Port del Comte.

El monogràfic va superar totes les expectatives. Les participants van formar un grup molt cohesionat, aspecte que va facilitar el desenvolupament de l'activitat. I què puc afegir del nostre formador? Com sempre, un 10 per en Fermí!

Amb ganes de fer el proper monogràfic...!